קראטה למבוגרים

"תמיד רציתי ללמוד קראטה!" הוא הצהיר. "איזה כיף! אתה מוזמן להיות חלק מהמשפחה!" אמרתי.

"אני מבוגר מדי" אמר, החמיץ פניו לעברי והמטיר עלי שלל קלישאות לא רלוונטיות, כגון: "אני כבר בן ארבעים", "אין לי קואורדינציה", "אין לי זמן", "אני בן אדם עובד", "אני שמנמן", "יש לי בעיה בריאותית", "אני כבר משחק כדורגל", "מאוחר מדי"… ועוד יצירות אמנות וורבליות חסרות תקדים.

שלחתי אותו לקרוא בעיון רב את עמוד שבירת מיתוסים באתרנו והשבתי: "מתום גיל ההתבגרות, בחצי השני של שנות העשרים, אנו, בני האדם, מתחילים לשלם מחירים ובגוף ובנפש חלים, באופן טבעי, תהליכים ניווניים. על מנת להימנע מתהליכים אלה ולהאט את הקצב שלהם, על האדם הבוגר להרבות ולהקפיד על תנועה עשירה, מגוונת ואיכותית. עצמות שלא יקבלו עומס- יחלשו עם הזמן, שרירים שלא נשתמש בהם- יתרככו ויאבדו מחיוניותם, מפרקים שלא נניע- יאבדו טווח תנועה… כמו כן, אם נבלה שעות רבות בישיבה ולא נקפיד על תנועה, יציבתנו תנבל, קשרים עצביים במוח יתנוונו ויתכלו ובריאותנו הכללית תדרדר. תהליכים ניוונים אלו יהוו תשתית להיווצרות של פציעות ומחלות רבות אצל מבוגרים בגילים השונים".

קראטה למבוגרים במועדון "קי מה קאן" (KI ME KAN) כולל את כל מרכיבי הכושר הגופני ומציע שימור ושיפור יכולות פיזיות, קוגנטיביות רגשיות וחברתיות רבות. באימונים אנו מקפידים להגיע לטווחי תנועה מגוונים, עצמות השלד מתחזקות ומקבלות עומסים מכיוונים שונים, שרירי הגוף מתעצבים ומעצבים את כלל הגוף ליציבה נכונה, המוח מתאתגר בלמידת תבניות תנועה רבות ויוצר קשרים עצביים חדשים. מכלול יתרונות הפעילות הגופנית מעכב את תהליכי הניוון וההזדקנות ומשפר את איכות חיי המתאמן.

בנוסף, לפילוסופית הקראטה דו תפיסת עולם ייחודית, אינטליגנטית ובוגרת, כך שאולי הקושי הפיזי והקואורדינטיבי גדול יותר משל נער צעיר, אך ההבנה העמוקה של הדרך הינה צלולה, ברורה ומהווה השראה למתאמן המבוגר. תוכלו לקרוא עוד על דרך הקראטה בעמוד דו- דרך, משעול.